mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Tuesday, April 21, 2009

cabaran mengurus kan badan,,

ahaks... sungguh poyos itew cabaran.. tapi kali ni mcm ala2 nekad juge.. tak kisah la kalo terkopak skit purse aku atau wallet encik suami.. ampun ye abang... ayang nak kurus balik ni.. heheheh
ye lah dah 6 bulan kawen lum ader 'isi' mungkin stok lemak dah tersumbat kot.. hehhehe

so far apa yang aku dah buat ye.. hehhe puasa.. alalalal baru 2 hari kelaka betul.. itu pun mcm nak pengsan lapa.. hahah apa lah aku ni.. takpe kali ni nekad.. aku tau diri aku.. aku perlukan pemangkin.. hehhhe setelah membuat research hampir 2 minggu kat tenet.... hehhe teng teng teng.. lihat apa aku jumpa..

sebenarnya dah lama tahu..leh tahan gaks rege dia.. hahahha takpe bukan beli sekotak pun.. aku beli trial pek je.. mari kita tgk selama 5 hari.. mampu kah aku..

beli apa2 produk pun sama.. yang penting usaha n kaedah pemakanan.. mcm jm5 ni dia saran kan dalam sehari kita hanya amik 1000kalori je.. eh betul ke info ni.. hehhe betul kot..
so aku nak cuba.. stat esok..

hmm berat sekarang? ntah mcm sangat berat je.. hehhe balik kang aku timbang, esok aku hapdet.. kalo ingat lah.. n kalo menjadi yang ni aku nak kekal kot.. smapi berjaya merandung.. :d

ader gak testi menarik..

Mengandung lepas ambil JDM 5

Salam semua, sekian lama menyepi kini saya muncul kembali untuk menyediakan pelbagai info untuk rujukan semua.

2 bulan lepas, saya menerima berita gembira dari 2 orang pelanggan saya yang mana masing-masing telah disahkan mengandung selepas sebulan mengambil Jus Mate 5. Salah seorang darinya, anak yang paling bongsu buat masa ini sudah berumur 7 tahun. Beliau sendiri tidak menyangka akan mengandung lagi. Walaubagaimana pun berita tersebut diterima dengan hati yang gembira dan syukur dengan rezeki yang tidak disangka itu.

Tidak lama kemudian saya terima lagi berita dari seorang downline saya yang mengatakan 3 orang pelanggannya juga sudah disahkan berbadan dua. Sungguh menakjubkan. Adakah berita2 di atas hanya satu kebetulan atau Jus Mate 5 berjaya membantu meningkatkan tahap kesuburan mereka? Berikut saya huraikan penerangan Dr. Rozmey tentang masalah ketidak-suburan wanita yang mempunyai berat badan yang berlebihan.

Wanita yang mempunyai berat badan berlebihan, mempunyai risiko lebih 50% untuk mengalami sindrom PCOS. PCOS atau Polcystic ovaris adalah sejenis sindrom yang menyebabkan seseoarang indidvidu sukar untuk mengandung. Ini kerana ia menyebabkan mereka sukar untuk menghasilkan telur yang elok yang dapat dilepaskan ke dalam fallopian tiub seterusnya ke rahim.

Ia membesar tetapi ia tidak matang(masak). Ini bermaksud ia tidak membesar ke saiz 20mm. Kemudian ia tidak dilepaskan oleh kilang ovari masuk ke dalam fallopian tiub iaitu tangan rahim. Seterusnya ia kecut dan karung itu kemudian bengkak dipenuhi air dan menjadi cyst. Dikatakan ia bermula dengan paras hormon yang tidak seimbang di dalam badan. Ia juga selalu terjadi apabila seseorang meningkat berat badan. Terdapat sebilangan kecil wanita kurus mengidap PCOS jua.

tapi aku tak PCOS.. sbb period on time.. takpe kita cuba dulu..

en suami plak? hmm sian dia skrg.. nampak sangat bz sangat.. siang keje.. malam kelas n paling klaka.. ahad ader kelas bulan sabit merah.. hahahha sangat lucu..


tapi selama 5 minggu ni tak dapat la dia nak balik melaka.. kerana kelas itew... aku plak akan lebih spend masa di bangi.. maka tiap2 minggu aku sentiasa berharap dapat jumpa sama itew anak buah fahri... sangat comel n getiks.. hehhehehe gambar lupa plak nak bwk.. lam memory card satu lagi.. huhuhuhu.. bila la nak ader hasil sendiri.. hheheeh jgn tamak.. InsyaAllah allah akan kasi bahagian masing2 ye tak..

so to me.. semoga berjaya.. harap2 esok dah tak malas lagi nak hapdet..




p/s: malas nak emo tulis blog lagi.. hehhehe
Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...