mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Thursday, March 24, 2011

anak saya..

dah lama tak cita pasal buah hati saya.. hehehe sebelum tu sy nak bg tahu awal2.. sy cerita ni untuk diri sendiri dan bukan bertujuan nak menunjuk atau nak membanding kan dengan anak orang lain.. heheheh.. ni adalah anak saya.. :D

damia bulan ni setahun 3 bulan.. Alhamdullilah .. banyak dah yang dia belajar.. cakap pun banyak.. sampai kekadang sy ngan suami terkejut.. kita cakap dia dah ikut walaupun pelat.. ehehhhe

tapi buat sy betul2 terkejut.. malam semalam.. dia panggil2 saya dalam kul 3 pagi...
sekarang mia selalu tidur dalam kemah.. heheh kira ruang peribadi dia la tu..

sy dah terkejut ingatkan apehall.. ye la dia tidor sorang kan.. mana la tahu dalam gelap2 tu..

mia: amii.. amii..
sy: napa sayang?
mia: nak sucu.. nak cucu..

heehheh sy pun bancuh lah.. pastu dah bancuh bagi dia minum.. n sy dah mamai skit... nak lelap..

pastu dia tepuk saya.. ami... hehhe mcm tak kasi sy tido... hehehhe

ye laa. sy temankan dia minum ..

habis susu dia duduk kat saya..

mia: amiii.. andi....(mandi)
saya: laaa. ape pasal nak mandi kul 3 pagi...
mia : amii andiii... biyakkk...

hahahhaha rerupanya buat 2 kerja dalam satu masa... smbil minum smbil biyak ye nak..

nmpaknya anak sy dah boleh ckp n mintak sesuatu sikit2.. heheh Alhamdullilah..

tambah sekarang bila balik kerja sy cuba luangkan masa teman dia tengok cd your baby can read... Alhamdullilah..

kalo wording biasa dia nampak Contoh NOSE, MOUTH, dia bole la tunjuk hidung, mulut..
tapi dia tade la menyebut perkataan tu lagi.. at least dia paham perkataan tu apa..
Alhamdullilah...

ye la.. anak sy tak ikut kursus intensif belajar dari kecil.. mungkin ader kata anak sy lambat.. tapi awal2 tadi sy katakan ni kisah anak saya.. heheh -sentap sikit bab ni.. hehhehe

Sy yakin, dengan doa semua orang + usaha + vitamin tambahan dapat membantu perkembangan minda anak. ..

k lah layan gamba.. 2 ketul...
mia ngan abi kat mines.. heheehh comelll dua2 pun comel

masa mami layan pesbuk tetiba azan isyak.. dia capai songkok.. smbil bunyi2 Allahhhhhh... dia buat bunyi mcm orang azan walau tak jelas butir nya tapi kita tahu dia ikut orang azan... hehehhe

lagi satu.. agak2 kalo tade orang layan dia.. dia melayan perasaan sebelum tido dia suka nyanyi..

'biyaaa.. dedukaaa.. entaaa..telaluu... ' -bila kuberduka.. engkau hiburkan selalu.. -lagu iklan fernleaf

'how..how how ai ai...'- how i wonder what u are- lagu twinkle twinkle star

hmm sayangg.. mami saaaayang awak.. huhuhu rasa kejap je awak dah besar.. huhu dr sekecik2 kini dah tinggi.. huhuh.. dah bijak.. semoga awak jadi seorang yang kuat, penyabar, bijak dan tak pentingkan diri ye..




Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

4 comments:

d_tieah said...

Comel owh Mia.. Hahaha.. So sweet..

cik saba said...

mia comei..pandai..cute..:))
moga jd orng yg bergune..amin~~

IHSAN KHAIRIR said...

haha comel sungguh miaa... pandai mintak2 dah :)

tapi kadang2 lasak juga dia ni kan? heheh

bila dah 3, 4 thn nanti, takleh duduk diam la dia ni nanti...

*diera* said...

tiah : hehehhe tq

cik saba: InsyaAllah

ihsan: bukan kadang2 .. heheh memang lasak.. ye lah kawan sume ngan baby boy.. smpi pegi mana2 pon kawan ngan boy je.. kalo jumpe gegirl lain dia buat tak tahu je,... hehehe.. adesss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...