mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Friday, September 30, 2011

pujuk anak..

pujuk ke manjakan anak eh? errr ntah la..
anak dara saya sekarang dah berumur 1tahun 9 bulan..

sangat kuat merajuk..pastu pandai dah.. kalo mami ngan abi marah.. dia ckp..
"nak kak pipin.. kak pipinn...."
haishhhhh luluh hati mak nak.....

nak kata aku tinggal2 kan dia selalu.. tak pernah plak tinggalkan selain g keje..
tapi abi selalu sakat dia wat nangis,
mami plak cepat marah...
ye la.. kalo bole mami tak nak dia overspoil..

tapi tu la kalo ngan kak pipin..tak pernah nak marah dia..
sayang sangat , manjakan dia..
uhhuhhuhuh..

camne eh? ader cadangan tak?
kalo yang cadang ko jaga anak sendiri.. wa tak layan..
cadangan biar bernas ikut situasi bukan ikut sedap tekak ok.. -peace!

semalam , masa nak amik dia dia nangis2 siap nyorok kat kaki kak pipin tak nak balik..
sebab nye pagi semalam masa hantar dia, dia ckp.." nak ikut mami..." tapi aku tinggalkan jugak dia semalam sebab dah lambat kott nak  g kerja.. tu dia majuk tak nak ikut aku balik..

mcm2 pujuk dia semalam.. kata nak g kedai la...nak g tengok bird la..
nak g kat abi la.. sume tak laku.. 

sebab aku super penat semalam, aku malas nak layan rengek2 ni.. angkat aja ikat lam keta, jalannnnn..
dalam kete kesian plak aku tgk nangis mcm orang kene culik je.. histeria dalam keta..

aishhh... buat tak layan.. bawak kete laju-laju.. elok-elok.. terus g taman mainan blakang umah tu..
memula dia nangis lagi, pas aku dukung kuar dr kete nampak taman, terus dia jeritt...
WOWWWWWW.... pastu tetiba cium aku.. taaaayang mami..amboiii bodek power nih.. ikut perangai sapa ni..



mia dah jadi penakut nak main gelongsor.. ngeee sebab ader sekali dulu abi masuk kan dia dalam gelongsor terowong tu terus mia jadi pobia nak turun gelongsor lagi.. so semalam xtiviti dia panjat2 ngan main kuda2 ni je la... ye la tu mia.. mami ngan baju kurung shocking pink  ngan hills lagi... layan kan aja... janji dia hepi..


sampai la kul 630.. adehh,, mami dah tak larat sangat dah,, penat+ lapa mia oii.. ngeee.. dah tak nak balik pulakkkkkkk... ckp kat dia pakshu ngan abi ader kat umah . terus ckp.. JOM..... ahahhahaa.. sian mia asik kene dummy ngan mummy je.. hehheheheh nak wat cemana... ni la org kata tipu sunat eh? eh bila pula tipu bersunat? hahahhaahahha...
Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

2 comments:

::cikjuju::◕‿◕ said...

heheh..ko kan dah bersunat...kire tpu org yg dah bersunat..err..paham tak ape yg nak ube dmpaikan??muahahaha

*diera* said...

maksudnya orang dah bersunat menipu orang bersunat? ahahahha oi mia pun dah sunat ok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...