mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Monday, October 17, 2011

kuat menangis!!

huhuh mia sekarang kuat nangis.. sikit2 nangis.. suh mami buka tv nangis, nak susu nangis, nak tuka pampes nangis, mami marah nangis, mami g dapo nangis.. ya Allah tu belum masuk bila mami babab! abi usik dia.. naaaaaangis je keje.. mami sampai jadi tensen sebab haissh apakah sebab kamo nangisss? 


kekadang rasa cam nak duduk dalam bilik air / bilik store nak g nangis sorang2 kat sana.. hahahhaha
tapi confirm kalo mami g nangis kat sana si mia pon bantai melalak kat luar tu..


dah la sekarang tak tahu apa angin dia tak nak sangat kat abi, sikit2 nak mami, nak mami.. bila mami amik bukan la nak pegang biasa2, nak kokong!!! arghhh rasa nak wat sit up 800 kali! -err sekali pon aku tak buat..rasa jekan.. hehehe


bila tgk dia menangis sampai gulin2 kat lantai wat cite hindustan tu, hati jantung lemah rasa.. nak marah, nak babap, nak ketil, n paling penting mami rasa cam nak guling2 sekali nangis.. ya Allah tolong la dakuu...makk.. masa saya kecik dulu kuat nangis ka? huhuhu  rasanya takla kuat nangis... err mama, masa abi kecik dulu kuat nangis eh? hehehheheeh

disebab kan mami rasa tension, kepala denyut2 hari2, jantung debar2, ye lah menanguung perasaan tahan marah, kene marah, frust segala, mami nak g tenangkan diri jauh kat eropah.  errr...   mami pun penuhi la masa makan kat opis ni sambil menggugel apakah sebab n punca n cara nak membanteras sindrom nangis ni..
jawapan nya.. nan hadooo.


tapi ader satu yang menarik perhatian.. dapat dari blog qistinaolivia.


" Para ahli medis dan ahli anatomi tubuh mengatakan.. Pada otak anak kecil terdapat cairan yang apabila terus mendekam dalam otak mereka, akan menyebabkan kerosakan dan akibat yang buruk. Dengan Menangis..ia dapat menyedut cairan dari otak mereka. Dengan begitu, otak mereka akan kuat dan sehat. Demikian pula menangis dan merengek dapat melegakan saluran pernafasannya dan membuka serta melancarkan saluran keringatnya. Dengan begitu, urat syarafnya menjadi kuat. Sering kali kita lihat manfaat dan masalah menangis dan menjerit bagi anak kecil. Ternyata demikian agungnya hikmah menangis bagi anak kecil. Biasanya menangis itu penyebabnya adalah rasa sakit yang mengganggu, itu saja yg kita tahu & tak pernah tahu apakah disebaliknye terdpt hikmah dan barangkali tidak pernah terlintas dalam pikiran kita."

sumber:http://cantikfairy.multiply.com/journal/item/5/Mengapa_Anak_Suka_Menangis_Apa_hikmah_yang_Tersembunyi_di_balik_itu



arghhh walaupun tak dapat jawapan yang dicari.. namun dapat juga lah sedikit kemanisan.. huhuhu maka untuk mami.. teruskan bertabah dan bersabar.. jgn jadikan anak mangsa kemarahan.. eh?


Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

4 comments:

[M.Y] said...

haihh tu mia dh beso leh tahan jugak laa sbb kalo nanges atleast leh tanye nape n dia bleh btau kite nape.. kot saket ke, lapo ke, tak selesa ke.. ni kalo mcm kes anak sy ni cemane.. baru bape hari dah melalak tak tentu pasal.. nk kate lapo, baru lepas menyusu,kot ngantok baru bangun tido, bontot kotor, baru lepas tukar.. berpegang nelalak, letak laaaaagiii lah melalak bak kate semuanye tak kenalaa.. dah la tahap kesabaran agak nipis huhu

maka kesimpulannye, bertabah laa ye.. semoga menemui jalan penyelesaiannye.. Aminnn

*diera* said...

huhuhuh yaya laling, da besau bule cakap tapi kalo waktu dia nangis apa pun tak ckp.. teriak jaaa.. hahhaha kadang2 saba tu menipis tu yg dapat ketil kat peha tu.. hehhhe tapi la ni dah insap jap..tak mo ketil anak lagi dah.. samo2 la kita sabarrrrrrr..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

smalah dgn anak lily tu..hehe..kuat betul menangis..takde apa2 pun nak nangis...semata2 nk minta perhatian dari kita..kadang2 hilang sabar juga..tp masih dpt dikawal..tapi tu lah sbg ibubapa..kena byk bersabar melayan kerenah anak2 ni..

*Comel sgtlah mia ni.. ^_^

*diera* said...

@lily
heheheh tu la kekadang bila balik kerja tu, pas amik dia dr umah atuk dia, memula ok.. pastu bila kita da stat nak wat kerje rumah, adoyai.. mula plak merengek.. sabarr je la..
hehehhehe

tq.. yaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...