mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Monday, November 14, 2011

aku, adik tak de & laparoscopy... part 1

salam korang.. lama nye tak nulis.. huhuh penat cari azam nak tulis + cari laptop + kemudahan internet.. banyak citer tertangguh.. tahun 2011 memang banyak ujian tuk aku dan keluarga..

mana nak mula..

271011
awal pagi dapat msg dr mak, nenek nazak dah masuk icu kat sepital melaka.. tgh duk berkira2 nak balik ke tidak.. mengenangkan sebarang kemungkinan, takut tak sempat jumpa nenek mcm arwah wan meninggal masa bulan 9 dulu, aku n en suami amik EL..bergegas ke melaka..

dari hari kamis membawa ke pagi jumaat.. aku sampai bangi pagi2 jumaat.. sebenarnya aku ader buat home pregnancy test.. nampak double line dah n aku pun sangat yakin aku pregnant since tanda2 banyak.. pagi tu aku betul2 tak larat nak g keje.. badan sakit, kepala pening loya sume ada..  so membawa sampai ke jumaat tak g keje..

sabtu and ahad berlalu mcm biasa, nenek masih di icu ..

311011
awal pagi sbelum pukul tujuh aku dah punch card kat opis.. tgh kemas2 meja, perut dan tekak rasa tak sedap, lari g toilet muntah skit n tgk ader bleeding skit.. argh.. masa tu mcm da down.. pastu perut sakit sangat sampai lemah2 kaki aku.. balik kat tempat dpt sms dr mak, nenek br meninggal.. masih di hospital n akan dikebumi sebelum solat zohor..

tak tunggu lama, bg tahu pegawai nak balik kg.. masa tu muka aku dah pucat lesi sbb tahan sakit.. n tak confident pun boleh drive kete boleh balik ke bangi nak amik mia..tapi bertabah jugak n akhirnya selamat sampai.. bila en suami pun dah tiba, dia tgk muka aku dah bersuper pucat n dia kata kita g klinik dulu n mungkin boleh confirmkan ngan doc pasal pregnant..

pegi klinik rakan medik as usual, buat pregnancy test n confirm pregnant almost 5 weeks. senyum simpul dalam sakit perut.. syukur sangat, TAPI doc kata, dalam urine ada darah.. protein lebih-kencing kotor n takut tanda2 awal baby tak jadi.. masa tu hanya Allah yang tahu hati ku.. doc haniey suruh aku baring n dia scan perut..

memula mcm tak nampak masa tu aku buat kesimpulan owh baby kecil lagi.. so mungkin tak nampak.. then tetiba doc kata.. "haaa..ni dia.. dalam ukuran saiz 4weeks ++".. namun dia tetap bagi kemungkinan ..since aku ader keluar darah skit dia takut ader kemungkinan baby tak menjadi...

balik umah mama aku buat keputusan tak larat nak balik ziarah arwah.. sebab aku sangat sakit perut.. owh sakit hanya di sebelah kiri ok.. rasa mcm nak period+cam nak bersalin .. owh payah nak describe.. baring atas katil, en suami kasi makan ubat yg doc kasi n aku dah berguling2.. abi tak sedap ati, terus call dr.adillah kat sepital kajang n zasss tetiba aku dah ader kat emergency hosp kajang.. siyes abi bawak kete super laju ok!..hehhehe

ok, masuk situ, adik ipa terus scan perut n dia ckp.. hmmm.. hmmm... tanya napa? dia hmmm hmmm.. adeh.. masa tu darah pun ader kuar lagi, tapi tade la banyak, datang plak dr norlia kalo tak silap, dia plak scan, dia ckp, tak nampak apa pun sama ada dalam atau luar rahim..

sbb aku sakit perut lagi maka kene la tahan wad.. sebelum g ward, dorang bawak jumpa dr pakar plak, dr azlina.. scan lagi.. dr azlina org nya sangat lemah lembut, dia pun terangkan kemungkinan akan berlaku mengandung luar rahim / baby tak develop n sarankan aku duk ward tuk pemantauan..

ok, acik menyerah kalah, masuk la ke ward di hosp kajang...

ok tunggu part seterusnya..
Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...