mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Tuesday, September 21, 2010

ilmu nuffnang

Cara untuk dapatkan earning dari nuffnang -credit from slamberz blog

Hari ni aku ingin berkongsi sedikit sebanyak cara untuk mendapatkan pendapatan dari nuffnang.Tetapi sebelum memberikan tips cara untuk dapatkan earning dari nuffnang aku ingin bertanya berapa banyak dalam sebulan korang boleh dapat dari nuffnang ni??Sila ikutkan tips di bawah jika korang betul-betul ingin mendapatkan pendapatan dari nuffnang.

1.First sekali korang kena tau ape tu glitterati member.glitterati ni korang perlu tau korang tak boleh sesekali letak rival iklan macam advertlets dan catcheye ni dalam blog korang.Maksudnya disini digelar "glitterati" apabila blog korang tidak boleh menyertai sebarang program pengiklanan dari mana-mana rangkaian pengiklan dari Asia Timur Selatan.Kerana mereka adalah pesaing terdekat dengan nuffnang so jangan la korang suka ati jer.Status glitterati mungkin hilang jika nuffnang tidak dapat mengesan iklan Nuffnang pada mana-mana blog anda (contohnya jika blog korang tidak dibuka kepada pihak awam, telah digantung, atau jika sistem blog korang tergendala ), atau jika mana-mana blog korang tidak menerima pengunjung buat tempoh masa yang lama.

2.Kedua adalah traffik.Traffik ni sangat penting untuk semua termasuk aku dan blogger lain.Cara untuk mendapatkan traffik yang tinggi korang kena rajin masuk blog orang lain dan tinggalkan la komen walaupun sedikit.Korang kena ingat bila korang tinggalkan link korang dalam blog orang lain ini akan dapat membolehkan korang dapat traffik yang tinggi.Tinggalkan la di chat box atau kotak komen pemilik blog tersebut.bila bukak blog orang, klik lah iklan diorang tanda terima kasih bagi ilmu. Dan jangan lupa tinggalkan link korang kat pemilik blog tu.Untuk mendapatkan tips traffik korang boleh tengok disini.

3.Letak iklan korang pada tempat yang bagus seperti di atas bahagian post atau bawah post dan sidebar.Bila status korang glitterati member lebih banyak korang akan dapat duit bila korang letak kesemuanya sekali dalam blog korang seperti Leaderboard, Rectangle dan Skyscraper.Setiap nilai iklan ini adalah berbeza so letak la sume sekali tak rugi pun korang cuba.Nilai iklan yang selalu aku dapat dalam setiap 1 iklan dalam RM0.25 hingga 0.50 banyak la dari advertlets.

4.Sila la update hari-hari blog korang.Kerana dengan cara korang update setiap hari.kerana nuffnang akan bagi iklan kepada blog yang selalu di update saja.Update blog korang setiap hari juga boleh tingkatkan traffik korang serta rank korang untuk google.

5.Innit ni ape?Ha innit ni tempat korang ping la blog korang dan bagitau kat orang lain korang buat post terbaru.Kat innit juga korang boleh masuk ke chat box.Cara ini juga korang boleh sekali gus promote blog korang dan suruh orang nang.hehehe.Jangan danged sudah.

6.Untuk mendapatkan earning dari nuffnang juga korang kena ingat korang mesti dapatkan ber ip address dari asia saja.Kalau orang selain asia yang klik iklan korang,korang takkan dapat satu ape pun.Kalau boleh korang kena cari la orang yang datang dari malaysia

7.Setiap kali post korang guna la pingmyblog.com ni.Ini memudahkan crawler google ni mencari post terbaru korang.

8.Buat banyak blog jangan fokus pada 1 blog saja korang takkan dapat duit yang banyak.
Related Posts with Thumbnails
oh banyak lagi bende aku tak paham gupenye.. time kasih cikgu.. huhuhu sy cuba belajau pelahan2 tapi pick up ye.. hehehhe

Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

2 comments:

@©hØy said...

wow ilmu nuff ni. bagus info. kat mana cbox atau shoutmix di blog puan. puan tak letak ke? boleh tinggalkan jejak .

*Mami Damia Aisyah* said...

oh tq ye.. baru buat cbox tadi.. heheh sila2 la berjejak2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...