mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Wednesday, October 13, 2010

bulan bahasa


ha.. korang tau tak.. bulan ni bulan bahasa kebangsaan..

bulan oktober adalah bulan bahasa kebangsaan..

hehehhe jgn bulan oktober je korang guna bahasa kebangsaan.. tiap2 bulan pun harus ok...


tapi ni aku nak cerita..
kat opis aku sekarang ni majoriti nya orang kelantan..
hehhe dorang rajin la speaking kelantan..
hahhaha aku ni totok sikit.. tak paham .. selalu la ketinggalan cerita sensasi..
jenuh aku cuba belajar.. n cuba cakap.. tapi tetap tak paham jugak.. adoyai...
sib baik dorang tetap menerima aku.. walaupun kekadang dorang buat lawak aku tak paham..
hehhe sori2...

aku cerita la masalah aku kat en suami..
sbb dulu dia pernah belajar kat belah2 sana.. dia cuba la ajar aku few basic word
n lenggok nak ckp..
sbb darah ni pekat orang negeri.. hahhaah sebutir pun aku tak leh nak tiru n ingat...

yang kelakarnya..(bagi aku la)
maid MIL aku indon..
hehhe kadang2 bila cerita kat hubby pasal karenah maid..
aku tiru balik apa n cr dia cakap..
"kepingin" ... "maling".. n mcm2 lagi..

huhuh en suami bantai gelak kan aku..
ayat power dia mlm td..

"huh ckp indon dia paham n pandai.. ckp kelantan tak pandai plak.."

hmm takpe la cik abg.. nanti lama2 pandai la sy nak berkomunikasi ngan rakan2 opis.. hehheh





Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...