mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Wednesday, September 15, 2010

raya oh raya...

oh rasanya masih belum terlambat lagi nak wish selamat hari raya.. mahap zahir batin.. huhuhuh raya kan sebulan.. hehehhe .. semoga semua nye bergembira di hari rayaaa..

wah.. nak update blog.. maksudnya dah keje la tu.. huwarghhhh.. sedihnye tatkala orang masih lagi melawat sedara mara.. aku plak sudah di opis.. huhuh tak puas skit la raya ni.. hehehhe tapi seronok sebab bertiga..

nak cerita plak kronologi raya..

raya first..
tahun ni aku beraya di bangi.. rumah mertua.. selewat 615 aku bangun.. --- selalu kalo kat selandar aku bangun awal..(raya je la) tp ni apasal terlangsung pun tak sure.. heheh pagi tu aku dah blur.. nak g masjid ke tak.. kalo aku g sapa plak nak jaga mia.. sbb maid mil pun pegi.. tp aku tetap menyiap2 kan diri.. tetiba lam 715 mil kata g masjid sekali bawak je mia.. take turn solat raya.. hahahha aku yang dah siap berbaju raya dengan pantas menukarkan diri ke kain batik dengan t-shirt untuk memandikan mia yang terkebil2 .. sib baik tak nangis dia.. wah kemain seronok dia berbaju kurung.. gambar? sorri .. raya pertama tade gambar.. terlupa.. muahahhaha

pas balik masjid orang da stat datang rumah dah.. huhuh tapi tak lama pas solat jumaat da sunyi.. huhuh terkenang kampung halaman.. huhu sudahnya aku habiskan raya pertama tgk tv dan tidooooo... huhuhu

raya kedua..
wah semangat awal pagi dah bangun.. huhuh pack baju.. pastu siap2 sume masuk keta n encik suami memulakan perjalanan balik ke kuala pilah.. horeyyy.. memula pg umah mak lang dulu kat batu kikir.. huhuh tak tunggu mak abah aku sampai aku melantak dulu tak hengat punya.. hehehhe.. pastu mak ngan abah sampai salam2.. jumpa adik2.. salam2.. huhuh yang paling happy... mia la.. pok ngah dia, mak lang n pok su sibuk amik gambar dia.. nak tgk? hahhaha lupa bawak la cd gambar tu.. nanti i haplot ye- jgn percaya sangat tau.. n i tak janji...
oh sepanjang balik ke melaka, i dating ngan encik suami.. sbb mia naik kete ngan nenek..

raya ketiga..
oh beraya dia melaka.. g umah atok sedara.. hmm seronok memang seronok.. tapi malam tu aku plak sakit perut muntah2 kerna melantak air gas.. huhu sib baik encik suami sudi melayan karenah aku.. terima kasih sayang.. huwarghh terlepas g umah sedara mara aku...

raya ke empat..
aku buat apa ek? hmm aku ingat en suami sibok tgk naruto.. oh aku buat2 tolong buat soto kat dapor.. kawan adik aku nak datang katanya.. pastu sbb still tak sedap sangat badan tak banyak aktiviti nak buat.. tak dapat nak g umah sedara mara.. ampun .. huhuh InsyaAllah tahun depan datang melawat..

raya kelima..
pagi2 dah balik bangi.. sbb tgk mcm nak hujan.. huhuhh sampai bangi plak en suami tak sihat..demam.. menggigil satu badan.. sib baik adik ada.. tq doc to be... huhuh i nebes tgk asben i menggigil2 tak tau nak buat apa...

raya ke enam..
disini lah aku.. huhuh di opis .. da la takde orang berniaga bekpes.. berjalan le ke blok sebelah..
kpdn... nasi goreng telor mata+ sambal rm3? mak oi,,, biasanya kalo aku beli kat opis aku baru 1.50 je... dah la cafe di kpdn.. harga mahal nak mampos.. rasa plak hangit terlebih masak.. hai la nasib badan...

dah la.. esok sapa nak tolong ingatkan bawak cd gambar tu.. huhuh leh la letak gambar dak tecik tu.. hehehehh


p/s: Al-fatihah untuk keluarga DS dan yang lain2.. kejam tul orang yang buat tuh.. huhuhu

update gambar... mahap tak susun ikut aturan.. hahha apa pedulik.. bukan ader yang baca pong belog ni.. oh mana gamba mak lang mia.. huhuhuh nanti i cari balik ye..




ha amik.. omak sibuk beborak.. anak dah masuk beg..


oh ..papa mia sungguh santai di hari raya.. heheheh



iyaaaa.. anak papa dah semakin semangat...




mia suka makan cookies mak teh doctor dia ok..sangat sedap..


pok ngah mia .. huhuh sapa mau single lagi tu..


pok su mia.. huhu single tapi not available..



Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...