mari memfollow.. kengkawan.. kalo sy tak follow balik let me know ehh..

senyumm

Promosi Keahlian 2011

Monday, December 5, 2011

hujan dan sentap..

heheh tade la sentap mana.. tapi kesian umah akak sayam aku.. banjir air menitik dr umah atas tak berpenghuni.. memula i nak buat lawak seram, tapi tengok gamba kondisi nye serius, tak jadi.. nanti meramuk dia tak sayam aku lagi.. heheheh

sepanjang minggu lepas kan hujan lebat, walau belakang umah aku ader pasang awning, tapi sebab hujan lebat sangat, baju2 di ampaian tetap kuyup.. maka menyaksikan la minggu lepas 3 kali aku basuh baju yang sama.. iaitu, angkat dr ampaian, masuk mesin basuh, sidai, angkat masuk mesin basuh balik..

yela aku bukan ader bibik yang setia bekerjaran bila dengar hujan mulai turun.. sebut pasal bibik, aku nak citer pasal bibik belakang umah.. heheheh umah tu orang2 berada.. business catering.. so harus la ader 2-3 bibiks kan..

hari sabtu pagi hari tu aku bangun awal.. sesudah subuh aku bangun, basuh baju, habis satu trip terus g sidai sambil basuh baju lain..second trip pun selamat basuh n masa aku nak tgh sidai bibik belakang pun keluar nak sidai baju.. ok harus la ampaian aku sedang nak penuh masa tu.. n disebab kan cuaca ok, dan kalo basuhan banyak, aku akan sidai di pagar belakang umah aku tu.. (pagar umah aku)

bibik tu berburak lite2 ngan aku,.. sebab aku mcm takde mood nak borak2 kan.. yang peliknye dia siap mintak kunci pintu belakang umah aku .. aku paham niat dia baik nak tolong angkat kain baju aku, kalo hujan.. aku ckp takpe la bik terima kasih saja.. dalam sedap2 borak2 dia bebel2 sebab aku cheapskate nak amik bibik.. adoi cemana aku nak ckp ngan bibik ni tak paham2.. gaji basic aku pun lebih kurang ngan gaji dia, ceman aku nak amik bibik.. siap ceramah kat aku kalo amik bibik, balik kerja aku leh rehat aja la. itu la in la..

dalam borak2 tu aku tgk sidaian dia dah berjangkit ke pagar aku.. aik? aku ni still ader lagi satu load dalam tu, ko dah sidai baju kat pagar aku.. demn!!.. memang biasa dorang tompang sidai kat pagar aku.. tapi weekdays je la, oh FYI, bibik ni baru sebulan lebih kat sini.. bibik lama abis kontrak.
aku pandang dia wat tak reti.. aku plak malas nak gaduh.. ye la jiran kan..

aku amik la hanger.. aku hanger je baju2 aku.. tetiba ko tahu dia ckp apa?

bibik: iaaa.. ini la jaman ibu2 sekarang enggak reti, manakan bisa bajunya kering jika disidai  
                    rapat2 gitu..itu la.. disuruh punyai bibik enggak mahu melabur...                             

aku plak WTFish.. tapi dalam hati.. terus masuk umah.. buat tak layan n tunggu abi balik.. sambil kemas2 umah.. bila abi balik, aku ngadu ngan abi.. hahahah terus abi tolong aku angkat ampaian tu, bawak masuk dalam umah.. lagi puas hati..

nak kuar mana2 pun senang, tahu selamat, baju kering dalam umah ,.. abis la bil letrik.. sebab kipas rajin berpusing.. hahahha.. adoi la bibik.. mak sentap tau!!!!
Terima Kasih baca post neh.komen jom!!

2 comments:

:|: TinTa Kibod :|: said...

melabur dalam jamban lagi bes BIBIK!!
WTF tul haha...

KizZ said...

Huh..kat Shah Alam pun sama Kaka..hujan ke memanjang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...